آب درمانی زانو چیست؟

آب درمانی زانو روشی غیر تهاجمی برای درمان بیماری ها و آسیب های زانو است. تسکین درد‌های زانو به کمک متد آب درمانی یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ های درمان است که تنها با استفاده از ماساژ آب گرم و ماساژ فشار قوی جکوزی، میتوان دردها و آسیب های زانو را تسکین داد و به مرور زمان به صورت کامل آن‌ها را درمان کرد.

آب درمانی زانو Knee hydrotherapy
آب درمانی زانو تهران

شرایط آب درمانی زانو

آب درمانی برای آسیب ها و مشکلات زانو بهترین روش درمانی است، زیرا اگر زانوی شما دچار آسیب بسیار جدی نشده؛ و توانایی انجام امور مختلف به صورت عادی را ندارد، میتوانید با استفاده از آب درمانی زانو، به راحتی به درمان آن بپردازید و نیازی به جراحی نداشته باشید. آب درمانی یا هیدروتراپی زانو در درمان آسیب‌ های وارده به زانو نتایج موثری دارد، البته به شرطی که زانو آسیب دیدگی شدید نداشته باشد.

آب درمانی زانو تهران

آب درمانی شمال تهران

آب درمانی زانو و آرتروز زانو

آب درمانی آرتروز زانو

آرتروز زانو یک بیماری بسیار شایع طولانی مدت است که باعث درد مفاصل، سفتی و کاهش حرکت زانو می شود. این بیماری می تواند انجام فعالیت های روزانه را برای شما سخت کند. در آب درمانی برای آرتروز زانو با انجام حرکات فیزیکی مخصوص و مناسب عضلات مفصل آسیب دیده تقویت میگردد. انجام حرکات ورزشی برخلاف جریان آب، از جمله موارد تاثیرگذار در تقویت بهتر عضلات  زانو میباشد.

آب درمانی آرتروز زانو

برای انواع بیماری‌ها و آسیب های مختلف زانو می‌توان از روش آب درمانی استفاده کرد:

آب درمانی آرتروز زانو (استئوارتریت)

آب درمانی برای رباط زانو

آب درمانی روماتیسم مفصلی زانو

آب درمانی پیچ خوردگی زانو

در مواقعی آب درمانی رباط صلیبی زانو

آب درمانی افتادگی زانو

گالری ویدیو آموزشی آب درمانی زانو

در بهترین آب درمانی زانو شمال تهران

انواع روش های آب درمانی زانو

شنا کردن برای درمان زانو

آب درمانی درد زانو

شنا کردن یکی از بهترین روش های آب درمانی زانو است. با شنا کردن در آب، فشار و وزن بدن بر روی زانو کاهش می یابد و باعث کاهش التهاب و درد زانو می شود.شنا برای زانوها بسیار مفید است.

اما شنای کرال پشت توصیه نمی شود. مخصوصا راه رفتن حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در بخش کم عمق استخر بسیار مناسب است. چرا که این حرکت منجر به تقویت عضلات اطراف زانو می شود، بدون اینکه وزن بدن به زانو اعمال فشار کند.

شنا مانع از ایجاد درد های مزمن مانند زانو درد در بزرگسالی می شود

استفاده از جت آب

جت آب برای ماساژ زانو

استفاده از جت آب، می توانید با فشار بالا، زانو خود را ماساژ دهید و به دور از درد و التهاب نگه دارید. همچنین، جت آب می تواند به شما کمک کند تا عضلات و بافت های اطراف زانو را تقویت کنید.

جت های جکوزی امواجی درون آب ایجاد میکنند که باعث تحریک مفاصل شده و پاها، زانو و کمر را ماساژ می دهد.

استفاده از جت آب برای درمان آب آوردن زانو بسیار مفید و تاثیرگذار است. این روش درمانی در کلینیک فیزیوتراپی رادین زیر نظر فیزیوتراپیست متخصص انجام میشود.

استفاده از آب سرد

درمان زانو درد با آب سرد

استفاده از آب سرد در آب درمانی زانو برای درمان زانو درد و التهاب بسیار مفید است. آب سرد باعث می شود عروق خونی جمع و تنگ شود و فشار خون در آن ناحیه کاهش یابد که باعث کاهش التهاب و درد می شود.

برای از بین بردن درد در زانو ها می توانید از مساژ آب سرد استفاده کنید. زانو ها را در زیر آب سرد ماساژ دهید. در این شرایط جریان خون در عضلات افزایش پیدا می کند و در نهایت درد بهبود پیدا می کنند. ماساژ زانو در زیر آب سرد عضلات را هم مقاوم می کند.

استفاده از آب گرم

درمان زانو درد با آب گرم

زمانی که به زیر دوش آب گرم قرار می‌گیریم خستگی ها و کوفتگی های بدن بهبود پیدا می کند. با همین ترتیب آب گرم هم می ‌تواند درد زانو را تسکین ببخشد. برای اثرگذاری بیشتر می توان از تمرینات مختلف زیر نظر پزشک استفاده کرد.

آب درمانی فواید زیادی دارد. برای شروع، استراحت در آب گرم می‌تواند به افزایش جریان خون در مفاصل و ماهیچه‌ها از جمله سفت شدن زانو‌ها کمک کند. با افزایش گردش خون در آب گرم می توان به بهبود مفاصل زانو امیدوار بود. ما در کلینیک تخصصی زانو رادین، با دقت درد زانو شما را ارزیابی میکنیم و بهترین متد درمانی را پیش خواهیم گرفت.

انجام تمرینات ورزشی در آب

تمرین درمانی در آب برای درد زانو

انجام حرکات کششی و مقاومتی در آب، ضمن تقویت عضلات اطراف مفصل، بار روی مفصل را کاهش می دهد و به بهبود و درمان مشکلات زانو کمک شایانی میکند.

ورزش برای زانو ، باعث تقویت عضلات زانو و باعث کاهش درد زانو و تقویت عضلات زانو میشود. ورزش و تمرینات و تقویت عضلات چهار سر ران از جمله ورزش های زانو است.

این تمرینات ورزشی میتوانند زیر نظر فیزیوتراپیست متخصص و با روش آب درمانی زانو در استخر آب درمانی انجام شود که تاثیر زیادی در بهبود درد و تسکین زانو دارد.

انواع روش های آب درمانی

شنا کردن برای درمان زانو

آب درمانی درد زانو

شنا مانع از ایجاد درد های مزمن مانند زانو درد در بزرگسالی می شود

استفاده از جت آب

جت آب برای ماساژ زانو

جت های جکوزی امواجی درون آب ایجاد میکنند که باعث تحریک مفاصل شده و پاها، زانو و کمر را ماساژ می دهد.

استفاده از جت آب برای درمان آب آوردن زانو بسیار مفید و تاثیرگذار است. این روش درمانی در کلینیک فیزیوتراپی رادین زیر نظر فیزیوتراپیست متخصص انجام میشود.

استفاده از آب سرد

درمان زانو درد با آب سرد

استفاده از آب گرم

درمان زانو درد با آب گرم

انجام تمرینات ورزشی در آب

تمرین درمانی در آب برای درد زانو

آب درمانی زانو درد
در بهترین آب درمانی زانو تهران

زانو یکی از پرکاربردترین مفصل های بدن انسان است و به همین علت بیشتر در معرض آسیب و التهاب قرار میگیرد. درد و التهاب زانو می تواند باعث محدودیت حرکتی و کاهش کیفیت زندگی افراد شود. آب درمانی زانو یکی از روش های مؤثر در درمان این آسیب ها و بیماری های زانو است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، استفاده از آب درمانی زانو به عنوان یک روش غیرتهاجمی، جایگاه ویژه ای در درمان های فیزیوتراپی پیدا کرده است که شامل انجام انواعی از تمرینات در آب است که با ایجاد فشار هیدرواستاتیک بر روی زانو، باعث کاهش درد، التهاب و بهبود دامنه حرکتی  مفصل زانو می شود.

نکته ی قابل توجه در مزایای استفاده از این تکنیک درمانی موثر؛ تقویت عضلات بعد از جراحی نیز میباشد. بطور مثال شخصی که جراحی تعویض مفصل زانو داشته است، با تجویز جراح ارتوپد متخصص میتواند از آب درمانی زانو بعد از عمل جراحی، با هدف تقویت بیشتر عضلات و تسهیل دامنه ی حرکتی مفصل مورد نظر زانو بهرمند شود.

تعیین نوبت برای آب درمانی زانو تهران

تمام تلاش مجموعه ما سلامتی شما هموطن گرامی میباشد. چناچه پس از مطالعه این صفحه تمایل به مراجعه برای آب درمانی زانو تهران، کلینیک فیزیوتراپی رادین را دارید میتوانید از راههای ارتباطی زیر استفاده نمایید.

فرم رزرو آنلاین نوبت

میتوانید از طریق فرم زیر اقدام به مشاوره و رزرو نوبت در بهترین آب درمانی زانو تهران نمایید.

آدرس آب درمانی شمال تهران

در نقشه گوگل

google map

آدرس کلینیک فیزیوتراپی رادین: اقدسیه، موحد دانش، عزت انتظامی، خیابان آستان، بن بست ندا پلاک 2