دیسک گردن چیست؟

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن

یکی از مشکلات و اختلالات رایج در ستون فقرات که در دسته بیماری های ارتوپدی قرار می گیرد، بیماری دیسک گردن است. دیسک گردن چیزی بیشتر از گردن درد است. دیسک گردن در واقع نشانه این است که دیسک های بین مهره های گردن شما در اثر فشار، ضربه و استرس آسیب دیده اند که از چرخش و خم شدن آن ها جلوگیری می کند.

نمایش ویدیو درباره فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن در تهران
فیزیوتراپی کمر (3)

دیسک کمر چیست؟

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن تهران

دیسک‌ها ساختارهای غضروفی در سرتاسر ستون فقرات هستند که به ما اجازه می‌دهند بین بدنه‌های مهره‌ها حرکت کنیم. دیسک کمر به عنوان یک یاتاقان زنده عمل می کند و به دلیل اینکه از بافت نرم تری نسبت به استخوان ساخته شده است، به عنوان ضربه گیر عمل می کند. همچنین استخوان های مختلف پشت و گردن ما را به هم متصل می کند و به ما امکان خم شدن و راست شدن را می دهد. در صورت بلند کردن وسایل سنگین یا ضربه، با توزیع یکنواخت و جذب ضربات به ستون فقرات، از شکستگی مهره ها جلوگیری می کند.

تشخیص دیسک کمر

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن

کمردرد و سیاتیک یا دردی که از پشت به اندام تحتانی تابش می‌کند، معمول‌ترین نشانه‌های انحطاط دیسک کمر هستند. این درد پس از خارج شدن از پشت باسن، پشت ران و داخل پشت ساق پا به سمت پایین حرکت می کند. اغلب اوقات، دیسک های خفیف کمر باعث درد مزمن نمی شوند. در عوض، بیمار دوره‌هایی از درد و آرامش را تجربه می‌کند. سیاتیک ممکن است همراه با کمردرد باشد. گاهی اوقات، بیمار ممکن است فقط کمردرد را تجربه کند و در موارد خاص، بیمار ممکن است فقط درد اندام تحتانی را بدون سابقه قبلی کمردرد تجربه کند.

فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن

دیسک گردن چیست؟

فیزیوتراپی کمر (3)

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن تهران

در این مطلب قصد داریم درباره بهترین روش درمان دیسک کمر و دیسک گردن اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم، همچنین بهترین کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن تهران را به شما معرفی کنیم.

در ادامه میتوانید راهنمایی های دکتر دهقانی را در قالب 2 کلیپ کوتاه در مورد عمل کردن یا فیزیوتراپی دیسک کمر و فیزیوتراپی دیسک گردن مشاهده نمایید.

دیسک گردن کی عمل کنم؟
دیسک کمر کی عمل کنم؟

دیسک گردنو کی عمل کنم؟

تنها در صورتی که ۳ نشانه زیر را دارید ، بیرون زدگی دیسک کمر شما نیاز به جراحی دارد :

نمایش ویدیو درباره کلینیک فیزیوتراپی دیسک گردن تهران​

دیسک کمرو کی عمل کنم؟

اگر این علامت ها رو ندارید و بعضی از جراحان پیشنهاد درمان غیر جراحی دادن، دیسک گردن شما با فیزیوتراپی و آبدرمانی، درمان میشه

نمایش ویدیو درباره فیلم کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر، دیسک کمر رو کی عمل کنم؟

کلینیک فیزیوتراپی رادین با افتخار دارای بهترین آب درمانی شمال تهران است که میتوانید برای درمان دیسک کمر و گردن، از این متد درمانی، زیر نظر بهترین فیزیوتراپیست استفاده نمایید.

کلینیک فیزیوتراپی کمر

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر تهران

یکی از محبوب ترین روش ها برای مدیریت مشکلات دیسک کمر و درمان کمردرد فیزیوتراپی دیسک کمر است. تکنیک‌های عملی، تحریک الکتریکی، لیزر درمانی، کمپرس گرما یا سرد، امواج اولتراسوند، الکتروتراپی و سایر تکنیک‌ها معمولاً در این رویکرد درمانی استفاده می‌شوند.

تشخیص پزشک معالج و توصیه فیزیوتراپیست متخصص در خصوص تعداد جلسات و روش فیزیوتراپی انجام می شود.

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر

کلینیک فیزیوتراپی گردن شمال تهران

هدف فیزیوتراپی این است که شما را از آسیب مجدد دور نگه دارد و شما را در اسرع وقت به حداکثر سطح فعالیت خود بازگرداند. شما می‌توانید الگوهای راه رفتن، تعادل و وضعیت بدن خود را با کمک یک فیزیوتراپیست بهبود بخشید. علاوه بر این، او می تواند به شما در تقویت و کشش عضلات گردن، شانه ها و بازوها کمک کند. علاوه بر این، فیزیوتراپیست پیشنهاد می کند که انعطاف پذیری بازوها و ستون فقرات خود را تقویت و کشش دهید. ورزش هر روز ایده آل است زیرا برای دیسک گردن بسیار مفید است. برای یافتن بهترین تمرینات برای دیسک گردن، بهتر است با یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای مشاوره کنید.

تکنیک های درمانی در فیزیوتراپی لگن

فیزیوتراپی گردن

تاثیر فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر

از آنجایی که بیرون زدگی دیسک کمر هر فرد از نظر شدت و درجه منحصر به فرد است، نمی توان به این سوال پاسخ ثابتی داد. سن و وضعیت جسمانی فرد نیز در این موارد تأثیر دارد. به عبارت دیگر، قضاوت پزشک به تنهایی تشخیص این موضوع را مشخص می کند. با این حال، در صورتی که پزشک پس از انجام معاینات و آزمایش های تصویربرداری نکته ای پیدا کند، می توان از فیزیوتراپی برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر استفاده کرد. اکثر مردم موافقند که این روش موفق ترین راه برای درمان دیسک کمر است.

تشخیص دیسک گردن

به محض احساس درد گردن به فیزیوتراپ مراجعه کنید. فیزیوتراپیست علائم، عادات، شیوه زندگی و وضعیت سلامتی شما را مورد بحث قرار خواهد داد. سپس یک معاینه فیزیکی برای تعیین علت درد انجام می شود. برای هر ضعف یا بی حسی عضلانی تست های خاصی انجام می شود. پزشک شما ممکن است از آزمایش های تصویربرداری نیز استفاده کند.

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن (2)
کلینیک فیزیوتراپی گردن

آیا عمل دیسک گردن خطر دارد؟

فیوژن و جایگزینی دیسک گردن دو تکنیک جراحی هستند که برای درمان این بیماری استفاده می شوند. در مقایسه با روش دیگر، روش تعویض دیسک گردن موفقیت بیشتری را نشان داده است. در حالی که روش دوم 60 درصد شانس کار بر روی بیمار و نتیجه موفقیت آمیز عمل را دارد، روش اول معمولاً 30 درصد موفقیت دارد. جراحی فیوژن دیسک گردن خطر بالقوه کشنده انسداد راه هوایی را به همراه دارد. مهم است که به محض باز شدن راه هوایی شروع به تنفس کنید. در غیر این صورت بیمار از پس آن بر نمی آید.

درمان دیسک کمر و گردن

فیزیوتراپی گردن

تاثیر فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر

کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن (2)

تشخیص دیسک گردن

کلینیک فیزیوتراپی گردن

آیا عمل دیسک گردن خطر دارد؟

ارتباط با بهترین کلینیک فیزیوتراپی کمر و گردن

تمام تلاش مجموعه ما سلامتی شما هموطن گرامی میباشد. چناچه پس از مطالعه این صفحه تمایل به مراجعه به بهترین کلینیک فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن، کلینیک فیزیوتراپی رادین را دارید میتوانید از راههای ارتباطی زیر استفاده نمایید.

فرم رزرو آنلاین نوبت

میتوانید از طریق فرم زیر برای فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن در شمال تهران مشاوره دریافت نمایید.

آدرس فیزیوتراپی رادین

در نقشه گوگل

google map

آدرس کلینیک فیزیوتراپی رادین: اقدسیه، موحد دانش، عزت انتظامی، خیابان آستان، بن بست ندا پلاک 2