درد سیاتیک و درمان آن‌

یکی از مهم‌ترین اعصابی که در بدن انسان قرار دارد، عصب سیاتیک است.این عصب در قسمت پشتی ران پا قرار دارد و ناحیه‌ای به شدت حساس به حساب می‌آید، زیرا با وارد شدن کوچک‌ترین آسیبی به این قسمت، می‌تواند درد بسیار زیادی را به فرد متحمل کند. در ادامه بیشتر به درد سیاتیک خواهیم پرداخت.
درد سیاتیک

اختلال سیاتیک چیست و به چه علت ایجاد می‌شود؟

درد سیاتیک اختلالی است که عمدتاً بزرگسالان بالای 40 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عصب سیاتیک در پا در اثر این عارضه آسیب می‌بیند و باعث درد، تورم و ناراحتی شدید می‌شود. این بیماری کاملاً آزاردهنده است و همانطور که قبلاً گفته شد، فرد را از انجام کارهای عادی خود باز می‌دارد. با توجه به اینکه فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک یکی از گزینه های درمانی برای این بیماری است، سوال اصلی این است که آیا موثر و مفید است یا خیر. در اکثر شرایط، پاسخ به سوال فوق بدون تردید مثبت است. بر اساس تحقیقات، درمان فیزیکی دیسک کمر و سیاتیک منجر به بهبودی کامل در اکثر بیماران شده است.

فیزیوتراپی کمر و دیسک کمر

درمان سیاتیک چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، سیاتیک می‌تواند بسیار دردناک باشد و می‌تواند فعالیت های روزانه را مختل کند. اگر شما نیز با درد سیاتیک دست و پنجه نرم می کنید، طبیعی است که نگرانی‌هایی در این باره داشته باشید.

خبر خوب این است که با پیشرفت علم و استفاده از تمرینات فیزیوتراپی برای درد سیاتیک، درمان این عارضه دور از دسترس نیست و هر بیمار می‌تواند در کمترین زمان ممکن با فیزیوتراپی سیاتیک سلامتی را به بدن خود بازگرداند.

توصیه می شود در صورت مشاهده علائم فتق دیسک و سیاتیک با پزشک خود مشورت کنید. پس از معاینه، پزشک می تواند راه حل های مناسب برای درمان سیاتیک را پیشنهاد دهد.

بیشترین درصد درمان این عارضه از طریق استفاده از تمرینات فیزیوتراپی برای عصب سیاتیک انجام می‌شود.

درمان سیاتیک

تمرینات فیزیوتراپی برای سیاتیک

این تمرینات فیزیوتراپی برای سیاتیک باعث تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری و کاهش فشار روی دیسک کمر می‌شود. برای اطمینان از اینکه این تمرینات فیزیوتراپی سیاتیک به عصب سیاتیک کمک می کند، لازم است این تمرینات زیر نظر فیزیوتراپیست یا متخصص مجرب انجام شود. در غیر این صورت، اگر این تمرینات فیزیوتراپی را به طور مستقل و نادرست انجام دهید، ممکن است آسیب بیشتری به بدن خود وارد کنید.

ورزش پلانک برای سیاتیک

ورزش پلانک برای سیاتیک یکی از مفیدترین تمرینات فیزیوتراپی به شمار می‌رود. این تمرین پشت، شکم و پاها را تمرین می دهد. برای انجام این تمرین، روی سینه و بازوها روی زمین دراز بکشید، سپس بایستید و پشت پاهایتان را روی زمین بگذارید. سپس با فشار دادن روی بازوها و پاها بدن خود را در یک خط مستقیم نگه دارید. تمرینات کششی، تمرینات تنفسی و تمرینات قابل قبول نیز در درمان دیسک کمر و سیاتیک مفید هستند. حفظ وضعیت مناسب نشستن و خوابیدن نیز برای به حداقل رساندن علائم دیسک کمر و سیاتیک مفید است.

درد سیاتیک

الکتروتراپی برای درمان درد سیاتیک

تحریک الکتریکی اعصاب از طریق پوست بیمار، یکی از روش‌هایی است که از آن در الکتروتراپی استفاده می‌شود. تعداد جلسات الکتروتراپی بر اساس شدت و نوع آسیب وارد شده به بیمار و طول دوره درمان تنظیم شده و بسته به نوع آسیب در بیمار، هزینه انجام آن نیز می‌تواند متفاوت باشد.

سوالات متعدد درباره فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چه کمکی می‌کند؟

انواع مختلفی از بیماری‌ها هستند که می‌توانند به کمک فیزیوتراپی درمان شوند، بیشتر این بیماری‌ها مربوط به استخوان‌ها، مفاصل، اعصاب، عضلات و بافت‌های نرم می‌شوند.

فیزیوتراپی چند جلسه طول می‌کشد؟

تعیین این که با قاطعیت بگوییم که چند جلسه برای درمان و بهبود کامل نیاز است، غیر ممکن است، تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد و نسبت به سطح و نوع آسیب متفاوت می‌باشد.

جلسات فیزیوتراپی چقدر زمان می‌برد؟

به نسبت سطع و شدت آسیب، زمان هر جلسه فیزیوتراپی می‌تواند متفاوت باشد اما معمولا این جلسات بین 60 الی 90 دقیقه زمان بر است.

درباره کلینیک فیزیوتراپی رادین

در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی رادین، بهترین فیزیوتراپی تهران، واقع در اقدسیه تهران، با استفاده از بروز‌ترین امکانات درمانی و با حضور همکاران فیزیوتراپیست با تجربه، و کادر درمانی مجرب و حرفه‌ای، در فضایی آرام و دلنشین ارائه کننده خدمات درمانی و ارتقای سلامت در حوضه اسکلتی و عضلانی هستیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده ویدیو‌های آموزشی و آشنایی بیشتر با کلینیک، صفحه اینستاگرام کلینیک فیزیوتراپی رادین را دنبال کنید

سندرم مفصل فاست ستون فقرات چیست؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه سندرم مفصل فاست ستون فقرات، یا همان سندرم آنکیلوز(Ankylosing Spondylitis)، یک بیماری التهابی مزمن است که بیشتر اثرگذاری را در مفاصل و بخصوص مفاصل بین استخوان‌ مهره‌ها نشان می‌دهد. این بیماری معمولاً در دوران جوانی شروع می شود و به تدریج منجر به انحنای استخوان‌ها می‌شود.

علت این بیماری هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما به طور کلی به عنوان یک بیماری خود ایمنی شناخته می‌شود، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به طور نادرست به بافتهای سالم بدن حمله می‌کند و باعث التهاب و خرابی آنها می‌شود. عوامل ژنتیکی نیز در بروز سندرم مفصل فاست ستون فقرات نقش دارند.

قوز کمر چرا رخ می‌دهد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه قوز کمر یا همان کیفوز یکی از عارضه‌های رایج در ستون فقرات است. این عارضه باعث ایجاد اختلال در عملکرد ستون فقرات و تغییر شکل ظاهری آن می‌شود و همیت امر باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود.
در ادامه بیشتر درباره قوز کمر صحبت خواهیم کرد…

پارگی روتاتور کاف در شانه چیست؟ فیزیوتراپی پارگی روتاتور کاف شانه چگونه انجام می شود؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه پارگی روتاتور کاف در شانه چیست و فیزیوتراپی پارگی روتاتور کاف در شانه چگونه انجام می شود؟ پارگی روتاتور کاف شانه یک مصدومیت شایع در شانه است که عموماً به عنوان یک آسیب به عضلات و رابط‌هایی که روتاتور کاف را تشکیل می‌دهند، توصیف می‌شود. روتاتور کاف یک مجموعه از چهار عضله است که از بالا و پشتی شانه شروع شده و به صورت یک مانع عضلانی در قسمت بالای شانه قرار دارند. این عضلات شامل عضله بالاخاری (supraspinatus)، عضله زیر خاری (infraspinatus)، عضله زیرمحل چسبندگی زیرخاری (teres minor) و عضله زیر کتفی (subscapularis) هستند.

درای نیدلینگ چیست؟ 2 تکنیک مهم

زمان مطالعه: 3 دقیقه روش ابتکاری که برای درمان دردهای عضلانی محبوبیت زیادی به دست آورده است، سوزن خشک است. در طول این نوع درمان، درمانگر پوست شما را با چندین سوزن بسیار نازک سوراخ می کند.