half logo

فیزیوتراپی دیسک کمر چقدر تاثیر دارد؟

فیزیوتراپی دیسک کمر یک راه مناسب برای درمان و بهبود اختلالات و آسیب‌های دیسک کمر است، این روش معمولا توسط پزشکان به مراجعین توصیه می‌شود تا بدون نیاز به مصرف دارو و انجام عمل جراحی روند درمان انجام شود.
فیزیوتراپی دیسک کمر
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فیزیوتراپی دیسک کمر چیست؟

فیزیوتراپی دیسک کمر یکی از رایج ترین راه های درمان کمردرد و رفع عوارض دیسک کمر است. در این روش درمانی معمولا از تکنیک های دستی، تحریک الکتریکی، لیزر درمانی، کمپرس گرم یا سرد، امواج اولتراسوند، الکتروتراپی و سایر روش ها استفاده می‌شود.

روش فیزیوتراپی و تعداد جلسات با تشخیص پزشک معالج و فیزیوتراپیست متخصص تعیین می‌شود. از آنجایی که این روش یکی از موثرترین و کم خطرترین روش‌ها برای درمان اختلالات دیسک کمر محسوب می‌شود، در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات مفید و مختصری در مورد فیزیوتراپی دیسک کمر در اختیار شما قرار دهیم.

فیزیوتراپی چقدر در روند درمان دیسک کمر موثر است؟

نمی‌توان پاسخ مشخص یا واحدی برای این سوال ارائه کرد زیرا شدت و درجه بیرون زدگی دیسک کمر در افراد مختلف متفاوت است.

این مسائل تحت تاثیر سن و شرایط جسمانی فرد نیز قرار دارند. به عبارت دیگر تشخیص این مشکل تنها به نظر پزشک معالج بستگی دارد. اما اگر پزشک پس از انجام معاینات و بررسی تصویربرداری پزشکی تشخیص دهد که بیرون زدگی دیسک کمر وجود دارد، با فیزیوتراپی قابل درمان است.

این روش به طور گسترده ای به عنوان موثرترین درمان برای فتق دیسک کمر در نظر گرفته می‌شود.

فیزیوتراپی دیسک کمر

مزایای فیزیوتراپی دیسک کمر نسبت به دیگر روش‌ها

افراد کمی هستند که با فیزیوتراپی آشنا نباشند. همانطور که همه می دانیم فیزیوتراپی یک روش درمانی است که هدف اصلی آن کاهش درد بدن و بازتوانی عضلات آسیب دیده است.

با این تفاسیر فیزیوتراپی دیسک کمر روشی عالی برای بهبود بیماری‌ها و آسیب‌های وارد شده به دیسک کمر به حساب می‌آید. از مزایای این فیزیوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش‌های درمان دیسک کمر

همانند انواع دیگر فیزیوتراپی، از متدهای مختلفی برای انجام این فیزیوتراپی استفاده می‌شود. در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد…

فیزیوتراپی ورزشی برای بیرون زدگی دیسک کمر

ورزش یکی از بهترین و مفیدترین روش‌های درمانی فیزیوتراپی شناخته می‌شود و یک فعالیت بدنی ساختاری، مکرر است و با هدف بهبود و حفظ سلامت جسمانی در بهترین شرایط انجام می‌شود. فیزیوتراپیست هنگام تجویز ورزش یا فیزیوتراپی، دوز مناسب و عوارض جانبی احتمالی آن را در نظر می‌گیرد و به تناسب شرایط بدنی بیمار آن را تجویز می‌کند.

باشگاه ورزشی

آب درمانی برای دیسک کمر

آب درمانی یکی از موثر‌ترین و مفید‌ترین روش‌ها در درمان بیرون زدگی دیسک کمر است، این روش شباهاتی به فیزیوتراپی ورزشی دارد.

در آب درمانی، تمرینات ورزشی مخصوصی توسط فیزیوتراپیست و مربی آب درمانی برای فرد بیمار تجویز می‌شود که باید حتما در آب استخر‌های مخصوص آب درمانی انجام شوند تا بهترین نتیجه را در روند بهبود فرد بیمار به همراه داشته باشند.

تمرینات انجام شده در آب درمانی به خاطر نیروی مقاومت آب نسبت حرکات بدن باعث می‌شوند تا دامنه حرکات قابل اجرا توسط فرد افرایش پیدا کند و باعث پیشرفتی بسزا در روند درمان باشند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آب درمانی و تعیین نوبت جهت استفاده از این خدمات در کلینیک فیزیتراپی رادین کلیک کنید…

آب درمانی

سوالات متعدد

فیزیوتراپی چه کمکی می‌کند؟

انواع مختلفی از بیماری‌ها هستند که می‌توانند به کمک فیزیوتراپی درمان شوند، بیشتر این بیماری‌ها مربوط به استخوان‌ها، مفاصل، اعصاب، عضلات و بافت‌های نرم می‌شوند.

فیزیوتراپی چند جلسه طول می‌کشد؟

تعیین این که با قاطعیت بگوییم که چند جلسه برای درمان و بهبود کامل نیاز است، غیر ممکن است، تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد و نسبت به سطح و نوع آسیب متفاوت می‌باشد.

جلسات فیزیوتراپی چقدر زمان می‌برد؟

به نسبت سطع و شدت آسیب، زمان هر جلسه فیزیوتراپی می‌تواند متفاوت باشد اما معمولا این جلسات بین 60 الی 90 دقیقه زمان بر است.

درباره کلینیک فیزیوتراپی رادین

در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی رادین، بهترین فیزیوتراپی تهران، واقع در اقدسیه تهران، با استفاده از بروز‌ترین امکانات درمانی و با حضور همکاران فیزیوتراپیست با تجربه، و کادر درمانی مجرب و حرفه‌ای، در فضایی آرام و دلنشین ارائه کننده خدمات درمانی و ارتقای سلامت در حوضه اسکلتی و عضلانی هستیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده ویدیو‌های آموزشی و آشنایی بیشتر با کلینیک، صفحه اینستاگرام کلینیک فیزیوتراپی رادین را دنبال کنید

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با کلینیک فیزیوتراپی رادین در تماس باشید

5 1 رای
امتیاز این مطلب
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

دیگر مقالات آموزشی

در رفتگی مفصل لگن، فیزیوتراپی در رفتگی مفصل لگن

زمان مطالعه: 9 دقیقه در رفتگی مفصل لگن چگونه است و فیزیوتراپی در رفتگی مفصل لگن چگونه انجام می‌شود؟ در رفتگی مفصل لگن یا Dislocation of the hip joint، یک وضعیت ناهنجار است که در آن سر استخوان ران از محفظه‌ی مفصل لگن خارج می‌شود. این ممکن است به صورت جزئی یا کامل رخ دهد.

رسوب کلسیوم شانه (تاندونیت کلسیفیک) چیست؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه رسوب کلسیوم شانه، که به طور علمی به عنوان تاندونیت کلسیفیک شناخته می‌شود، یک وضعیت پاتولوژیک است که در آن کلسیم به صورت نموداری در تاندون‌ها یا ساختارهای تاندونی حاضر می‌شود. عمدتاً در مناطقی که تنش یا آسیب در پیرامون تاندون وجود دارد، رخ می‌دهد.

رسوب کلسیوم شانه معمولاً در تاندون‌هایی اتفاق می‌افتد که در معرض استرس و کشش مکرر قرار دارند، مانند تاندون آخرین بخشِ کششی عضله ران  یا تاندون آخرین بخش عضله دست . این وضعیت معمولاً در افرادی که فعالیت‌های ورزشی یا حرکات تکراری را انجام می‌دهند، مشاهده می‌شود.

پیوند استخوان چیست؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه پیوند استخوان (Bone graft) عملی است که در آن استخوان یا جایگزینی برای استخوان آسیب دیده یا ناکافی قرار می‌گیرد. این روش برای تقویت استخوان‌ها، اصلاح شکل استخوانی، جبران افتادگی استخوان و یا جایگزینی استخوان‌های شکسته و آسیب دیده استفاده می‌شود.

آب درمانی چیست؟ چه فوایدی دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه آب درمانی یا به زبان انگلیسی (Hydrotherapy) مجموعه حرکات، تمرینات و تکنیک‌های فیزیوتراپی است که در آب برای کم کردن درد فرد بیمار، تقویت عضلات و همچنین بالا بردن شدت گردش خون انجام می‌شود. آب درمانی شامل تمریناتی است که در یک استخر آب با دمای بین ۳۳ تا ۳۶ درجه انجام می‌گیرد. آب درمانی بیشتر بر روی حرکات آهسته و متداوم تمرکز دارد.

فرم رزرو نوبت و مشاوره